DIY - dřevěné svícínky a stojánky

Minulý měsíc jsem s vámi sdílela tip na to, jak si vyrobit Zero Waste čajové svíčky a takové svíčky si zaslouží originální (Zero Waste) svícínky. Jde o další DIY návod na dekoraci do vašeho pokoje. A stejným způsobem můžete vyrobit stojánky na tužky nebo květináče na květiny. Fantazii se meze nekladou.


Svícínky a stojánky na tužky jsem vyráběla dvěma způsoby. Nejprve s pomocí tavné pistole. Když jsem ale klacíky přilepovala na sklo, pořádně to nedrželo, a když se poté sklenice zahřála vlivem svíčky, klacíky se začaly úplně odlupovat. Také jsem přemýšlela nad tím, že když budu chtít dekoraci obměnit, vytvořím tak zbytečný (toxický) odpad navíc. Ke všemu jsou  náplně (tyčinky) do tavné pistole často složené např. ze směsi syntetickkých pryskyřic, parafínu a kopolymeru ethylen-vinylacelátu (EVA) (© 2014, POPROKAN s.r.o.).


Stejně tak jako většinu nápadů na tvoření, i tyto svícínky jsem našla na Pinterestu. Později jsem dohledala, že klacíky můžu místo přilepení tavnou pistolí, či jakýmkoliv jiným lepidlem, svázat provázkem. A tak vznikly svícínky další, tentokrát plně z přírodních materiálů a z věcí, které tímto získaly nové využití.


Budete potřebovat:
  • nízkou zavařovací sklenici s dostatečně širokým hrdlem, abyste do ní mohli vložit svíčku - opravdu doporučuji vyzkoušet předem/na stojánek na tužky může být i plechovka, např. od fazolí 
  • klacíky přibližně stejné délky 
  • jutový přírodní provázek 

Až půjdete na procházku, zajděte někam, kde rostou stromy a keře a podívejte se, zda nenajdete na zemi popadané nějaké větvičky. Pár jich posbírejte a poděkujte přírodě za dary, které nám poskytuje. Větvičky si doma nastříhejte přibližně na stejnou délku. Ale klacíky nemusí být úplně stejně dlouhé, když je každý jinak dlouhý, vypadá to také hezky.


Jednotlivé klacíky začněte k sobě postupně přivazovat. Přivazujte je na dvou místech, v horní a dolní části. Nechte si na začátku i na konci část provázku ať hotový „malý klacíkový plůtek“ můžete přivázat kolem zavařovací sklenice nebo plechovky. Klacíky můžete přivazovat těsně vedle sebe, nebo dál od sebe, podle toho, jak se vám to líbí.

Celé je to opravdu jednoduché a vypadá to moc hezky. A když poté večer dáte do svícínku svíčku a tu zapálíte, udělá to krásný světelný efekt.


Také rádi vyrábíte domácí dekorace? Kde se inspirujete vy?

T. 

Zdroj:
  • PINTEREST, © 2018. Pinterest.com [online]. [cit. 2018-15-3]. Dostupné z: https://pinterest.com
  • POPROKAN s.r.o., © 2014. Poprokan.cz [online]. [cit. 2018-15-3]. Dostupné z: https://www.poprokan.cz

2 komentáře:

  1. Moc tě zdravím, Terezko děkuji za tip. Jsem lesní sběratel, nosím domů větvičky, lišejníky, listy a plody, takže už vím, co si vyrobím. Děkuji ti za nápad.
    Tvůj psaný projev je mi velice blízký, příjemný a sympatický. vždy se usmívám. Děkuji ještě jednou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já děkuji Martinko, za tak krásná slova! Je mi velkým potěšením, že mohu být inspirací zrovna tak krásné a čisté duši, jako jsi ty! <3 :-*

      Vymazat