Kůže jako můj největší učitel - pokračování

Nedávno jsem sdílela svoji první fotku bez filtru s textem o mém životě s akné a atopickým ekzémem. Tohle je takové malé pokračování. Ráda bych se s vámi podělila o malý update o mé pleti, jak na tom jsem a pro jakou kosmetiku a další kroky jsem se rozhodla.

Přestala jsem používat i poslední chemický krém, který jsem si mazala na ekzém na obličeji. Chci, ať všechno hezky vyjde napovrch a mohu tak hledat pravou příčinu těchto obtíží. Pár dní po vysazení tohoto krému se samozřejmě ekzém velmi zhoršil. Pleť jsem měla suchou a začervenalou. Také jsem měla popraskané rty. Bylo to nepříjemné a psychicky vyčerpávající. Vyplatilo se to ale vydržet, pleť se pomalinku zlepšuje. Klepu. 


A teď už k samotným produktům, které používám. Pokud mám make-up, odličuji ho odličovacím olejíčkem, který jsem si vyrobila. Je to smíchaný ricinový a mandlový olej v poměru 1:4 = ricinový:mandlový. Do dlaně si nakapu několik kapek tohoto odličovacího oleje a nanesu na pleť. Chvilku promasíruji, a poté setřu látkovým tampónkem namočeným v horké vodě.  Na dočištění jsem zkusila tester produktu Angels on Bare Skin od Lush. Produkt mi vyhovoval, takže jsem si koupila větší balení. Do dlaně si dám kousek čistící rolády a s trochu růžové vody vytvořím pastu. Nanesu na pleť, chvilku promasíruji a opět setřu látkovým tampónkem namočeným v horké vodě. Bezobalově oleje koupíte, co vím, v Praze u holek z Liška Mazaná, koupíte tam také růžovou vodu. Růžovou vodu koupíte i v Plzni v Ekosvět.


Myslím, že mi hodně pomohlo to, že jsem si začala připravovat čaj=nálev a odvar z dvou zázračných bylin – heřmánku a řepíku. Každý večer si uvařím jeden hrnek čaje a jeden hrnek odvaru. Bylinky střídám.

  • Čaj – 1čl bylinky zaliji šálkem vroucí vody, zakryji a nechám 10 minut odstát, přecedím a vypiji.
  • Odvar – 1čl bylinky vložím do rendlíčku s šálkem studené vody, přivedu k varu, vypnu plamen, nechám odstát 10 minut a přecedím.
Čaj vypiji a odvarem si pomocí látkového tampónku večer i ráno po vyčištění pleti poťupkám celý obličej. 


Bez velkého přemýšlení jsem se rozhodla vyzkoušet přípravky od české rodinné firmy Renovality. Líbí se mi jejich upřímnost a osobní přístup. Takže, obličej poťupkám odvarem z jedné z bylinek – heřmánek nebo řepík. Chvíli počkám, mezi tím si vyčistím zuby, a poté nanáším přípravky od Renovality. Začínám Hyaluronovým sérem. Zmáčknu jednou pumpičkou, rozetřu v dlaních a vklepávám do pleti. Poté střídám Moringový, Opuncie a Okurkový olej. Večer tak 10 kapek, ráno 5 kapek. Nejprve nechám rozehřát v dlaních, přičichnu si k té krásné vůni, je to zároveň taková aromaterapie, a poté vmasíruji do pleti. Na úplný závěr nanesu lokálně na pupínky Tea tree olej


Zdá se to možná jako náročná procedura, ale udělala jsem si z toho takový příjemný večerní a ranní rituál a čas věnovaný jen mně. Vždy se na to těším. Teď to takhle budu nějakou dobu testovat a uvidíme, už po pár dnech ale vidím, že se pleť lepší. Klepu podruhé. 

Největší práce je ale samozřejmě na mně. Práce na mé psychice. Dokázat vylákat ty kostlivce co jsou někde hluboko uvnitř mě zabydleni a s odhodláním se jim postavit čelem. Naučit se přijímat se taková, jaká jsem a taková se mít ráda. Naučit se znovu naslouchat svému srdci a intuici a kráčet vzpřímená se srdcem plném lásky a štěstí po té své cestě. A věřit, cítit, vědět a ctít, že vše je jak má být. 


Znovu děkuji projektům Za normální holky, Silačky a Humanimal, které mi každým dnem pomáhají se mít více ráda a být sama sebou! 

Jo a pro připomenutí… 

 REMINDER THAT ACNE DOESN´T MAKE YOU UGLY, A HEART FULL OF HATE DOES. ❀ (text od úžasné Pigss)

T. ❤

Žádné komentáře:

Okomentovat